OTTALIER
Ottalier — brand of bonbons made of organic chocolate. Range of chocolate bonbons build on a single concept of vivid colors and use of flower shape chocolate molds. Founders believe that a small sweet sign of attention — more than just a gift.
Name of the brand consists of the mix of three words, representing the founders and their unusual place in which chocolate bonbons are created. Chocolatier — a person working with chocolate, atelier — a workshop-studio and odd — unusual and striking, replacing the letters "dd" with "tt" as a reflection of the first main letter of the founders family surname – Tsvetkovskaya.
Brand's visual concept is built on the reflection of flowers, reminding a flower shape bonbons and their fragility. The graphic base is a vibrant style with a light and simple solutions. Each of brand collateral built on white color as a base and red hue using it for texts and graphic elements. With that we are aiming to showing the product on a first place to emphasize on a brightness of colorful bonbons. As well as, to help telling about the brand culture of fine chocolate as a food culture in Asia, where each meal has a feeling of delight and questions about food are a sign of care and union.
Ottalier — бренд корпусных конфет из натурального шоколада. Ассортимент построен на едином концепте ярких оттенков и использовании цветочных форм для конфет. Создатели бренда верят, что маленький сладкий знак внимания — больше, чем просто подарок.
В название бренда заложен микс трёх слов, отражая создателей бренда и их необычное пространство в котором создаётся шоколад. Сhocolatier — человек, работающий с шоколадом, atelier — мастерская и odd — необычный и удивительный, заменяя буквы "dd" на "tt", как как отражение главной буквы фамилии создателей — Tsvetkovskaya.
Визуальная концепция бренда построена на отражении цветов, напоминания о цветочных формах конфет и их хрупкости. Графическая основа — яркий стиль с лёгкими и простыми решениями. Все носители бренда построены на белом цвете и красном оттенке текста и графики, чтобы поставить продукт на первый план и подчеркнуть их яркость. А также, помочь рассказать о культуре шоколада бренда как культуре восприятия еды в Азии, где каждый приём пищи — получение удовольствия, а вопросы о еде — проявление заботы и объединение.
DESIGNER: LEVASHOVA POLINA