GEM JIDAI
Название бренда "GemJidai" таит в себе множество смыслов и ассоциаций: "jidai" на японском означает "эпоха" или "время". Украшения бренда сочетают в себе элементы разных исторических периодов или вдохновлены эпохальными изменениями в искусстве и моде."Gems" в переводе с английского — "драгоценные камни". Фокус бренда на редкостных и ценных минералах, каждый из которых уникален, как и эпоха, которую он представляет.
Смешение английского и японского в названии подчеркивает глобальный характер бренда и его стремление соединять разные культуры и традиции в создании ювелирных изделий.
Мистика и загадочность: ассоциации с нечто магическим и таинственным пронизывают весь проект, вдохновляя на создание дизайнов, которые носят в себе элемент загадки, скрытого смысла или древних секретов.
Несмотря на историческое звучание слова "jidai", в контексте современных драгоценных камней это подчеркивает инновационный подход в обработке материалов и дизайне украшений.
В рамках создания айдентики проекта за основу и главное вдохновение был взят образ шпинель Джедай (Jedi), его уникальный цвет и огранка. Использование четких линий и современной типографики позволяет подчеркнуть современность проекта и выделить его на рынке среди других. Также одной из ключевых визуальных особенностей фирменного стиля проекта является разложение цветовой палитры камней, словно цветов по Pantone.
В рамках проекта было создано несколько вариаций логотип, знака и монограммы, одна из которых напоминает традиционную японскую печать, что визуализирует философию, заложенную в имени бренда. Уникальность проекта также подчеркнуто в достаточно минималистично, но при этой необычной и сложной по форме упаковке.
Весь проект пронизан тонкой философией и срытыми смыслами, а также сочетания многолетней истории и опыта на рынке драгоценных камней с новыми технологиями, включая искусственный интеллект.
The project name combines an exclusive approach in gems industry - these are intonation methods in selection and cutting, based on years of experience of experts from all over the world. GEM JIDAI sells gems all over the world, and the project also plans an authentic jewelry atelier and the production of its own limited edition High Jewelry Art collections. The particular value in the project's collection is the Jedi spinel. It is a deep pink stone with strong fluorescence, giving the main inspiration to the name of the project and its color palette.
The name of the brand “GemsJidai” carries many meanings and associations: “jidai” in Japanese means ‘era’ or ‘time’. The brand's jewelry combines elements of different historical periods or is inspired by epochal changes in art and fashion. “Gems” in English means “precious stones”. The focus of the brand is on rare and precious minerals, each of which is as unique as the era it represents.
The mix of English and Japanese in the name emphasizes the global nature of the brand and its desire to combine different cultures and traditions in the creation of jewelry.
Mysticism and mystery: associations with something magical and mysterious permeate the entire project, inspiring the creation of designs that carry an element of mystery, hidden meaning or ancient secrets.
Despite the historical sound of the word “jidai”, in the context of modern gemstones it emphasises an innovative approach to material processing and jewellery design.
Within the framework of creating the project's identity, the image of the Jedi spinel, its unique color and cut was taken as the basis and main inspiration. The use of clear lines and modern typography allows to emphasize the modernity of the project and distinguish it in the market among others. Also, one of the key visual features of the project's corporate identity is the decomposition of the color palette of the stones, as if they were Pantone colors.
Within the framework of the project several variations of the logo, sign and monogram were created, one of which resembles a traditional Japanese seal, which visualises the philosophy embedded in the brand name. The uniqueness of the project is also emphasized in the rather minimalistic, yet unusual and complexly shaped packaging.
The whole project is imbued with a subtle philosophy and hidden meanings, as well as a combination of long history and experience in the gemstone market with new technologies, including artificial intelligence.
Graphic & brand designer, AI generations