Can it be both tasty and healthy?
Of course it can – if it’s O!well!
O!well company storms into the healthy foods market with a series of natural products: protein shakes, peanut butter, nut bars and many other products that we love! All of them have been created for people who mind their nutrition and have preference for healthy foods but don’t deny themselves the pleasure to have a treat. Well, who doesn’t love a treat from time to time, do such people even exist?
Trends
The world market of sports and health foods grows by 10-12% annually, and in Russia the growth exceeds 30%. Impressive numbers, don’t you agree? Commitment to a healthy lifestyle in the modern society becomes the norm, and it is definitely a positive tiding.
New trends have evolved, stable and targeted at an active lifestyle and conscious consumption. Influencers and celebrities demonstrate advantages of healthy eating and doing sports by personal example in their social media outlets.
What should contemporary packaging look like?
Above all, the design should communicate consistent associations and be easy to “read” for the consumer. Why? A modern person’s mind is swamped with information noise every day. It is so abundant that we fail to process everything and often rely on familiar reference points. This is the reason why the packaging that is not to padded with information and easy to understand for its target audience is guaranteed to work better at promoting the product.
What kind of packaging have we created?
The consumer gets exhaustive information about the product that speaks for itself: “I am collagen, the beauty elixir!”, and “I am a chocolate bar!”
The convincing packaging is attractive, easy to remember and inviting to purchase. The rounded fonts, natural colours and a positive message are a perfect combo. The packaging speaks in clear terms and shortens the distance to the buyer.
We are what we eat!
It is unknown who was the first to say the phrase, but it is relevant for all seasons. That’s why we decided to make the design interactive, for the product to talk to the customer and to speak for itself. The format also a good match for the brand that exclaims it is delicious – and, more importantly, healthy – food. Keep fit, be o!well!
Может ли быть вкусно и полезно?
Ещё как может, если это O!well!
Компания O!well врывается на рынок здорового питания целой серией натуральных продуктов: протеиновые коктейли, арахисовое масло, ореховые батончики и многое другое, что мы все так любим! Все это создано в первую очередь для тех, кто следит за своим рационом и предпочитает здоровую пищу, но не хочет отказывать себе в удовольствии съесть что-нибудь вкусненькое. Да кто вообще не любит время от времени баловать себя, разве есть такие?!
Тренды
Мировой рынок спортивного и здорового питания увеличивается каждый год на 10 - 12%, а в России прирост составляет более 30 %. Согласитесь, впечатляющие цифры. Стремление к здоровому образу жизни в современном обществе становится нормой, и это, безусловно, радует.
Образовались устойчивые тренды, ориентирующие на активный стиль жизни и осознанное потребление. Инфлюенсеры и знаменитости в социальных сетях показывают на своем примере преимущества здорового питания и занятия спортом.
Какой должна быть современная упаковка?
Прежде всего, дизайн должен транслировать устойчивые ассоциации и легко «читаться» потребителем. Почему? Дело в том, что современный человек ежедневно утопает в информационном шуме. Его так много, что мы просто не успеваем все переработать, часто полагаясь на уже встроенные ориентиры. Именно поэтому не перегруженная информацией и понятная для своей целевой аудитории упаковка, гарантированно будет успешнее продвигать товар.
Какую упаковку сделали мы?
Потребитель получает исчерпывающую информацию о товаре, который говорит сам за себя: «Я — коллаген, эликсир красоты!», а «Я — шоколадный батончик!».
Убедительный образ упаковки привлекает, запоминается и, конечно же, побуждает к покупке! Округлость шрифтов, натуральные оттенки цветов и общий позитивный посыл — идеальная комбинация! Такая упаковка говорит на понятном языке, сокращая дистанцию с покупателем.
Мы есть то, что мы едим!
Никто не знает, кто первый сказал эту фразу, однако она актуальна на все времена. Именно поэтому мы решили привнести в дизайн идею интерактива, когда продукт разговаривает с потенциальным покупателем, рассказывает о себе. Более того, этот формат также соотносится и с брендом, который с восклицанием заявляет, что перед покупателем вкусная, но главное — здоровая еда! Держи себя в форме, будь o!well!
C O M M E R S A R T B r a n d i n g A g e n c y ©
commersart.ru / hello@commersart.ru / Instagram