LOGO | CORPORATE IDENTITY | BRANDING
ЛОГОТИП | ФИРМЕННЫЙ СТИЛЬ | БРЕНДИНГ
(ENG)
Identity for menswear brand ANTAGONIST
ANTAGONIST is a men's clothing brand (streetwear) with a bold and daring character.
High-quality, comfortable and convenient clothes that reflect the inner world and serve as a way of self-expression.
The word “antagonist” literally means “conventional villain, direct or indirect opponent” in a work of fiction.
The metaphor for the brand was a hack of the system.The main idea behind the brand is that clothes are not just “rags”, they are a way of self-expression. A way to convey your views and values to people, globally - to the world as a whole. Accordingly, it is in a sense, breaking stereotypes, breaking the system (especially male opinion) that clothes are just fabric.
The graphic expression of the metaphor was a pixel font - imitating the breaking of the system, as if the logo were falling apart into pieces (pixels). The processing of the photographs with noise and glitch effect also supports the metaphor of hacking and failure.
(RUS)
Айдентика для бренда мужской одежды ANTAGONIST
ANTAGONIST — бренд мужской одежды (streetwear) с дерзким и смелым характером.
Качественная, удобная, комфортная одежда, которая отражает внутренний мир и служит способом самовыражения.
Слово “antagonist” [антагонист] буквально означает «условный злодей, прямой или косвенный противник» в художественном произведении.
Метафорой бренда стал взлом системы. Основная идея бренда заключается в том, что одежда – это не просто «тряпки», это способ самовыражения. Способ донести до людей, глобально – до мира в целом, свои взгляды и ценности. Соответственно, это в определенном смысле, ломание стереотипов, взлом системы (особенно мужского мнения) о том, что одежда это всего лишь ткань.
Графическим выражением метафоры стал пиксельный шрифт – имитирующий взлом системы, как будто бы логотип распадается на части (пиксели). Обработка фотографий шумом и глитч-эффектом также поддерживает метафору взлома и сбоя.
Art director: Diana Semenova
Designer: Dina Fedyushina
Design course: it's base


































