Undertone, makeup academy
The key idea of the project: the new makeup school is based on the American system, unique for Russia, high-quality education with the introduction of the original methods of the founder of the school. Priority states: conceptuality, modernity, prestige, quality, uniqueness, fashion, confidence. A brand identity was created for the project, which includes a logo, brand colors and brand fonts, graphic techniques, branded media. The text logo with its geometry forms an interesting pattern that speaks to the conceptuality of the brand. The sign represents the first letters of the brand name, u and n, forming an eye reflected in a mirror. The main colors of the brand are black and white, the accent colors: pink, yellow, green and blue, which symbolize skin tones. The brand graphic technique is gradients that go into transparency. The theme of transparency runs like a red thread through the entire brand identity, it is revealed in branded colors, in branded media. This is a metaphor for transparent makeup, which does not hide behind a mask, but reveals your essence to the world.
Undertone, академия макияжа
Ключевая идея проекта: новая школа макияжа основана на Американской системе, уникальная для России, качественное образование с внедрением авторских методик основательницы школы. Приоритетные состояния: концептуальность, современность, престиж, качество, уникальность, мода, уверенность. Для проекта был создан фирменный стиль, который включает в себя логотип, фирменные цвета и фирменные шрифты, графический прием, фирменные носители. Tекстовый логотип со своей геометрией, образует интересный узор, который говорит о концептуальности бренда. Знак представляет собой первые буквы названия бренда u и n, образующих между собой глаз, отраженный в зеркале. Основными цветами бренда - черный и белый, акцентные цвета: розовый, желтый, зеленый и голубой, которые символизируют оттенки кожи. Фирменным приемом являются градиенты, уходящие в прозрачность. Тема прозрачности проходит красной нитью через весь фирменный стиль, она раскрывается в фирменных цветах, в фирменных носителях. Это метафора прозрачного макияжа, который не скрывает за маской, а проявляет твою сущность миру.