RU
В рамках командной работы над редизайном кооператива фермеров "Калина-Малина" мною был разработан и прописан гайд для работы с упаковкой.
Основой задачи было максимально сохранить дизайн, доработав его с точки зрения компоновки и технических нюансах печати и производства. А так же проанализировать ассортимент с продакт менеджером и выделить продуктовые линейки. И для каждой линейки создать визуал, создающий уельное восприятие о бренде.
В результате был выдеделен основной ассортимент ежедневного потребления, визуал которого должен максимально пересекаться с оригиналом. Условная "веганская" серия продуктов, которые часто берут, те люди, которые следят за определенными параметрами в пище. И подарочная серия, т.к. фермерские продукты натуральные, сибирские, то их часто берут в берут в подарок.
ENG
As part of the team work on the redesign of the Kalina-Malina farmers' cooperative, I developed and wrote a guide for working with packaging.
The basis of the task was to preserve the design as much as possible, having finalized it in terms of layout and technical nuances of printing and production. And also to analyze the assortment with the product manager and highlight product lines. And for each line to create a visual that creates a favorable perception of the brand.
As a result, the main assortment of daily consumption was identified, the visual of which should overlap with the original as much as possible. A conditional "vegan" series of products that are often taken by those people who monitor certain parameters in food. And a gift series, since farm products are natural, Siberian, they are often taken as gifts.