The Winners | Победители
Peter's the Great Paradise | 2022 | Digital Opera | Парадиз Петра I
The Winners | Победители
Peter's the Great Paradise | 2022 | Digital Opera | Парадиз Петра I
The project is the winner of Digital Opera Performance 2022 in the nomination Digital Scenography -
PANTALEON_studio
Paradise of Peter I. Flood
Beethoven, 6th symphony, 4th movement
The team: Mitya Tarasevich, Elena Shcherbakova, Vladislav Pakhomov, Danila Veres, Maxim Gapoyan, Anton Vasilyev, Smagin Alexey.
***
Проект победитель Digital Opera Performance 2022 в номинации «Цифровая сценография».
Состав команды: Митя Тарасевич, Елена Щербакова, Владислав Пахомов, Данила Верес, Максим Гапоян, Антон Васильев, Смагин Алексей.
"The Wasn't Story"
This is a story about two forces that oppose each other, this is the force of nature and man with all his progress and technology. The story is very simple, about one river and a man who encroached on her freedom in an attempt to chain the elements into stone banks, building his hail on them
***
“История, которой не было"
Это история про две силы которые противостоят друг другу, это сила природы и человек со всеми своими прогрессами и технологиями. История очень простая, про одну реку и человека который посягнул на ее свободу в попытке заковать стихию в каменные берега, возведя на них свой град
TV broadcast of the project with switching plans to the walls of the hall and the orchestra:
***
Телетрансляция проекта с переключением планов на стены зала и оркестр:
General plan of the stage:
***
Общий план сцены:
Backstage
Synopsis
In this story, the technique of execution is important, first about it, and then by myself synopsis. The river and all nature are created from hands, stop-motion technique.
Waves, animals, plants, etc. all are hands which add up in a certain way. This is not a shadow theater, these are full-fledged silhouettes folded from many hands.
Everything that is created by man, in this case, these will be the symbols of St. Petersburg, they will be in a simplified 3D technique, perhaps just blanks without textures, or they will have the texture of stone and granite.
Hands fold into balls, everything is in chaos. At the moment the melody appears, the hands fold into thunderclouds, together with lightning from the clouds, it starts to rain, turning into a downpour. Rain water fills the river, which begins its life.
Around the river along the banks, vegetation appears in the form of trees, grass and other things, flocks of birds flock to the branches of trees, and on the banks of the Neva river living creatures are born, fish and other living creatures also appear in the water itself.
When a certain "creation of the world" ended in history, a big a boot that steps into the river with its entire mass. He goes without mercy forward. Stepping on the creatures of nature, the boot pulls destruction along with it. With every step he takes, the river is imprisoned in granite banks, and on Buildings grow on stones - symbols of St. Petersburg. Bridges appear that restrict freedom for a stormy river. The crown of everything that happens is the erection of a monument.
After some despondency and throwing in granite shackles, the river begins to rebel, gradually raising their waters higher and higher, eventually flooding the city. All buildings are in the water. The last to go under the water is the Bronze Horseman monument.
Having flooded everything, the waters of the river calm down, shaking the remains of buildings on their waves. At some point, a boot pops up, waves - hands pick up a boot.
Two options were considered of the final:
1. Hands gently put the boot on what is left of the coast and along with the waves retreat down. Focus on the lying boot. The boot comes to life and a sharp .
2. Hands squeamishly throw the boot out of the water, the camera follows the flying a spinning boot on a dark background ... Titles go under the boot, at the end Tirov boots crashes into the "Tsar Bell" with a characteristic sound and falls down.
***
Синопсис
В этой истории важна техника исполнения, сперва о ней а дальше уже сам
синопсис. Река и вся природа созданы из рук, техника стоп-моушен.
Волны, животные, растения и прочее - это все руки, которые складываются
определенным образом. Это не театр теней, это полноценные силуэты,
сложенные из множества рук.
Все что создано человеком, в данном случае это будут символы петербурга, они будут в упрощенной технике 3D, возможно просто болванки без текстур, или же иметь фактуру камня и гранита.
Руки складываются в клубки, все находится в хаосе. В момент появления мелодии руки складываются в грозовые тучи, вместе с молниями из туч начинается дождь, переходящий в ливень.
Из дождевой воды наполняется река, которая начинает свою жизнь.
Вокруг реки по берегам, появляется растительность в виде деревьев, травы и
прочего, на ветки деревьев слетаются стаи птиц, а на берегах Невы
зарождается живность, в самой воде тоже появляются рыбы и прочая живность.
Когда некое “сотворение мира” закончилось в историю вмешивается большой
сапог, который всей своей массой наступает в реку. Он, не щадя, идет
вперед. Наступая на создания природы, сапог тянет за собой разрушения.
С каждым его шагом река оказывается заточенной в гранитных берегах, а на
камнях вырастают здания - символы Санкт-Петербурга. Появляются мосты, которые ограничивают свободу для бурной реки. Венцом всего происходящего становится - возведение памятника.
После некоторого уныния и метаний в гранитных оковах река начинает
бунтовать, постепенно поднимая свои воды выше и выше, в конечном счете
затапливая город. Все постройки оказываются в воде. Последним под воду уходит памятник "Медный всадник".
Затопив всё, воды реки успокаиваются, покачивая остатки строений на своих
волнах. В какой то момент всплывает сапог, волны - руки подбирают сапог.
Рассматривались два варианта финала:
1. Руки нежно кладут сапог на то что осталось от берегов и вместе с волнами
отступают вниз. Фокус на лежачем сапоге. Сапог оживает и резкое ЗТМ.
2. Руки брезгливо выкидывают сапог из воды, камера следит за летящим
крутящимся сапогом на темном фоне… Под сапогом идут титры, по окончании
тиров сапог врезается в “Царь колокол” с характерным звуком и падает вниз.