Peter's the Great Paradise | 2022 | Digital Opera | Парадиз Петра I
Vivaldi "Storm" | Polina Aleshina
***
Вивальди «Шторм» | Полина Алешина
Peter's the Great Paradise | 2022 | Digital Opera | Парадиз Петра I
Vivaldi "Storm" | Polina Aleshina
***
Вивальди «Шторм» | Полина Алешина
The project is the finalist of Digital Opera Performance 2022 in the nomination Digital Scenography.
***
Проект победитель Digital Opera Performance 2022 в номинации «Цифровая сценография».
The Performance idea
The central idea of the performance is the flooding of a modern person with a huge amount of information: waves of visual and audio flow cause anxiety, irritation, misunderstanding, and loss. The storm sucks in and absorbs, but at the same time it exposes the truth: what do we need, what really resonates and responds in this sea?
Instruments of the orchestra appear on the stage, throwing out notes, letters and words, flooding the streets of the city with endless streams and blocking its silhouette, shapes and figures dissolving, multiplying and disappearing. All this persity is mixed in a black-white-blue oppressive lump, in which it is important to see a ray of light.
Центральная идея перформанса - наводнение современного человека огромным количеством информации: волны изобразительного и аудио потока вызывают тревогу, раздражение, непонимание, потерянность. Буря засасывает и поглощает, но при этом она же обнажает истину: что нам необходимо, что в этом море действительно резонирует, откликается?
На сцене появляются инструменты оркестра, выбрасывающие ноты; буквы и слова, бесконечными потоками наводняющие улицы города и перекрывающие его силуэт; формы и фигуры, растворяющиеся, множащиеся и пропадающие. Всё это многообразие перемешивается в черно-бело-синем гнетущем комке, в котором важно разглядеть луч света.
Оver projection planes distribution
***
Распределение по проекционным плоскостям
The stage as the main scene of action and the point of the audience's attention is filled with the main images of the performance: instruments, notes, letters and figures against the background of the city skyline - Saint-Petersburg (Russia).
***
Сцена, как основное место действия и точка зрительского внимания, наполнена главными образами перформанса: инструментами, нотами, буквами и фигурами на фоне силуэта города - Санкт-Петербурга.
The space between the columns is used for texts - fragments of poems about a storm, a mood, a stream (mainly belonging to the symbolist poets, who often played with letters and sounds). Abstract collages and textures are placed on the columns.
***
Пространство между колоннами использовано для текстов - отрывков стихотворений о буре, настроении, потоке (в основном принадлежащих поэтам-символистам, которые часто играли с буквами и звуками). На колоннах размещены абстрактные коллажи и текстуры.
Since the projection grid is located in front of the main scene and does not allow for the placement of detailed content, it is used as an element of immersion and creation of volumetric space.
***
Поскольку проекционная сетка находится перед основным местом действия и не позволяет размещать детальный контент, она применена в качестве элемента погружения и создания объемного пространства.