Project & Location
Flover tea, Moscow, 2022
Assignment
Naming, Branding, Visual Identity, Packaging Design
FLORA + POWER + LOVER = FLOVER
FLOVER — магазин трав, ягод, корней и цветов. В проект заложена идея объединения людей, любящих здоровый образ жизни. Архетип бренда — explorer. Аудитория — исследователи, юные натуралисты, желающие разбираться в полезных свойствах растений. Метафорой объединения стал круг. Символ солнца(тепло) и единства(сила). Все травы FLOVER проходят лабораторную проверку. Увеличительное стекло также отображает архетип бренда и служит проводником
в мир природы и научного подхода.
FLOVER is a shop of herbs, berries, roots and flowers. The project has the idea of bringing together people who love a healthy lifestyle. The archetype of the brand is explorer. The audience is researchers, young naturalists who want to understand the beneficial properties of plants. The circle is a metaphor for unification. It is a symbol of the sun (warmth) and unity (power). All FLOVER herbs are laboratory tested. The magnifying glass also reflects the brand archetype and serves as a guide to the world of nature and science.