(RU)
О ПРОЕКТЕ
Nextra — ничего лишнего. Nextra — это российский бренд женской одежды.
Этот бренд помогает девушкам создать лаконичный и продуманный базовый гардероб, который можно быстро обновить 1-2 вещами. Целевая аудитория: девушки 25 — 35 лет, которые ценят удобство, комфорт, но также следят за модой.
РЕШЕНИЕ
Я разработала лаконичный шрифтовой логотип, который транслирует стремление бренда к простоте, стилю и отсутствие излишеств, что соответствует слогану компании — ничего лишнего. Шрифт в логотипе имеет округлое начертание, что подчеркивает дружелюбность и экологичность бренда. Цветовая палитра бренда — мягкие природные цвета, которые передают естественность и повседневность. Темный цвет создает контраст и делает фирменный стиль более современным.
(EN)
ABOUT THE PROJECT
Nextra — nothing extra. Nextra is a Russian women's clothing brand.
This brand helps women create a laconic and thoughtful basic wardrobe that can be quickly updated with 1-2 items. Target audience: women 25 — 35 years old who value convenience and comfort, but also follow fashion and want to look stylish.
SOLUTION
I developed a laconic font logo that conveys the brand’s desire for simplicity, style and lack of frills, which corresponds to the company’s slogan - nothing superfluous. The font in the logo has a round design, which emphasizes the friendliness and environmental friendliness of the brand.The brand's color palette is soft natural colors that convey naturalness and everyday life. The dark color creates contrast and makes the corporate identity more modern.
DESIGNER: OKSANA VLASOVA
TELEGRAM / WEBSITE
thanks for watchiNg