ZD*SM — a creative advertising and marketing agency ZDRAVYI SMYSL©. Specialization on creativity, marketing, advertising campaigns, digital, video production
The main idea is audacity, brightness, context of naming. A creative agency of bold decisions and statements. Graphic technique — processing with noise in a black and white glitch effect: a reference to the “cinematic” (video production), the subtext of the name, the courage and “punk” of the team. This idea is developed by the (optional) use of a “graffiti” font in the project’s typography — a metaphor for a statement, “street” art, a message (which, in turn, is advertising), an accent color, and elements of “flowing paint” (a reference to Tarantino’s films — the team’s “cultural background”)
—
Brand identity in this presentation (unfortunately) was not implemented by the client, so the project exists only as a concept and is used only to demonstrate the portfolio and for non-commercial purposes. Naming and domain belong to their owners, the use of these materials for commercial purposes will be a violation of copyright
ZDSM.PRO© 08/2024
Style concept, brand identity, design of brand items
Designer: Anya Vahrusheva
DESIGN*SOULUTION
(eng) The font for the logo base is bright, confident, simple (= “zdravyi”), and stable grotesque. Additional meaning is hidden in the typographic asterisk (=footnote) between the words. It is a metaphor for hidden (=embedded) ideas inside (inside an advertisement, video, poster...) — about a flash, light, “camera-motor”. It is an additional graphic technique for developing identity (for animation, for example)
The accent bright red color unites the entire style into a single story, sets the visual intonation, style and context without the need to use "aggressive" photos that come to mind when reading the brand name ;)
Some of the advertising photos were generated using AI
(rus) Шрифт для лого — яркий, уверенный, простой (= «здравый») стабильный гротеск. Дополнительный смысл прячется в типографской звездочке (=сноске) между словами. Она — метафора скрытых (=заложенных) идей внутри (внутри рекламы, ролика, плаката...) — про вспышку, свет, “камера-мотор”. Является дополнительным графприёмом развития айдентики (для анимации, например)
Акцентный ярко-красный цвет объединяет всю стилистику в единую историю, задает визуальную интонацию, стиль и контекст без необходимости использования «очевидных» фото, приходящих на ум при прочтении названия бренда ;)
Часть рекламных фотографий сгенерирована с помощью AI
ZD*SM — креативное рекламно-маргетинговое агентство/ бюро ЗДРАВЫЙ СМЫСЛ© / ZDRAVYI SMYSL©. Основная специализация — креатив, маркетинг, рекламные кампании, диджитал, видео-продакшн
МАНИФЕСТ*
ZD*SM про здравый смысл, смелость и креатив. Создаем смыслы и идеи, которые не возможно не заметить
ДИЗАЙН*КОНЦЕПТ
Основная идея — дерзость, яркость, контекст нейминга. Креативное агентство смелых решений и высказываний. Графприём — обработка шумом + черно-белым глитч-эффектом: отсылка к «киношности» (видеопродакшену), подтексту названия, смелости и некой «панковости» команды. Эту идею развивает (опциональное) использование в типографике «граффити» шрифта — метафоры высказывания, “уличного” искусства, послания (чем, в свою очередь, и является реклама), акцентого цвета и элементов «текучей краски» (отсылка к фильмам Тарантино — “культурному бэграунду” команды)
Фирменный стиль, представленный в этой презентации (к сожалению) не был реализован клиентом, поэтому проект айдентики существует только на правах концепции и используются исключительно для демонстрации портфолио и некоммерческих целей. Нейминг, домен и некоторые рекламные слоганы принадлежат их владельцам, использование данных материалов в коммерческих целях будет являться нарушением авторских прав
ZDSM.PRO© 08/2024
Концепция стилистики, айдентика бренда, дизайн фирменный носителей
(concept&design)
— ANYA VAHRUSHEVA
web tg i pinterest