Blaze jewellery brand identity

Blaze jewellery brand identity — Изображение №1 — Брендинг на Dprofile

[EN]

About


Blaze is a jewelry space of designer jewelry with a special concept based on a socionics. Jewelry – is an emotional product, so it's almost impossible to sell it without an emotional message — it's about service, visual presentation, and semantic presentation. The brand is understand that different women prefer different jewellery – there is nothing universal. And a woman makes a her choice based on her sociotype.


[RU]

О бренде


BLAZE — это ювелирное пространство дизайнерских украшений с особой концепцией построенное на такой науке как соционика. Для бренда ювелирное украшение —  это эмоциональный продукт, поэтому продавать его без эмоционального посыла практически невозможно —  это и о сервисе, и о визуальной подаче, и о смысловой подаче. Бренд транслирует свое понимание того, что разным женщинам нравятся и подходят разные украшения – нет ничего универсального. А выбор женщина делает, исходя из своего социотипа.

Blaze jewellery brand identity — Изображение №2 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №3 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №4 — Брендинг на Dprofile

[EN]

Logotype


The font logo, designed from scratch, is in tune with the concept of the uniqueness of each woman's temperament and personality.Its angular and geometric character creates a connection with the idea of the brand, where accessories are selected for the personality type based on the principles of socionics.

The technological style of the font emphasizes the concept of artificial intelligence, and the slanted elements symbolize the dynamic rhythm of modern women's lives.


[RU]

Логотип


Спроектированный с нуля шрифтовой логотип созвучен с концепцией уникальности темперамента 

и личности каждой женщины.Его угловатый и геометричный характер создает связь с идеей бренда, где подбирают аксессуары под тип личности исходя из принципов соционики.

Технологичный стиль шрифта подчеркивает концепцию актуальности искусственного интеллекта, а наклонные элементы символизируют динамичный ритм жизни современных женщин.

Blaze jewellery brand identity — Изображение №5 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №6 — Брендинг на Dprofile

[EN]

Idea


The brand has a vivid communicative language, it speaks to the client simply, concisely, without familiarity and colorful phrases. This is reflected in the communication slogan. The brand creates a special "jewelry space" and divides it into 4 zones according to the sociotypes of future buyers: concise, dreamy, sensual and confident. The highlight of the brand is the structuring and division of all offline and online sales areas into the above-listed separate spaces, which contain decorations suitable for a specific sociotype of customers. All sociotypes are segmented by colors and shapes to facilitate more systematic and understandable communication.


[RU]

Идея


Бренд обладает ярким коммуникативным языком, он говорит с клиентом просто, лаконично, без фамильярностей и пестрых фраз. Это отражено в коммуникационном слогане. Бренд создает особое «ювелирное пространство» и делит его на 4 зоны в соответствии с социотипами будущих покупателей: лаконичные, мечтательные, чувственные и уверенные в себе. Изюминкой бренда является структурирование и разделение всех офлайн- и онлайн-зон продаж на выше перечисленные отдельные пространства, в которых собраны украшения, подходящие для конкретного социотип покупательниц. Все социотип сегментируются по цветам и формам для облегчения выстраивания более системной и понятной коммуникации.

Blaze jewellery brand identity — Изображение №7 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №8 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №9 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №10 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №11 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №12 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №13 — Брендинг на Dprofile

[EN]

Slogans


The brand's slogans: «we know for whom» and «we know what you need» reflects the basic concept and desire of the Brand to help customers with the choice of decorations based on the definition of the customer's sociotype.


[RU]

Слоганы


Слоганы бренда: «Мы знаем, для кого» и «Мы знаем, что вам нужно» отражают основную концепцию 

и желание бренда помочь покупателям с выбором украшений, основываясь на определении социотипа покупателя и его предпочтений относительно этого.

Blaze jewellery brand identity — Изображение №14 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №15 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №16 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №17 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №18 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №19 — Брендинг на Dprofile
Blaze jewellery brand identity — Изображение №20 — Брендинг на Dprofile

Оценить

Добавить в коллекции...

От автора