UNIMUMS | BRAND IDENTITY

UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №1 — Брендинг, Графика на Dprofile




ABOUT THE BRAND

Unimums is an application for future and current mothers and their families with free information, as well as paid courses, guides, checklists about the family system: from preparation for pregnancy to adolescence, as well as interaction in the family.

MISSION

The desire to raise a happy, free generation of children and then adults, and this is done through a lot of work on yourself.

NAMING

Based on the founder's surname and her working concept — the universe of motherhood (the universe of Dr. Yuryeva).
The idea is that a person gets there and immerses himself in knowledge about motherhood, how to raise children, growing up, how to turn to yourself through reflection in your child.


CONCEPT

Trees as a connection between the past, present and future.
Unimums is a large tree that has already put down deep roots (materials on different sites), and its branches are blooming and getting stronger every day (development and strengthening of families). Unimums wants to help every tree (family, generation) from different parts of the world to be healthy and strong.


LOGO

A simple and minimalistic font was selected and adjusted for the logo, reflecting the brand metaphor, built on the connection between generations, parents and children, work on the family system. The font is stable, strong, but at the same time with convolutions and soft features of transitions. The style of the letters refers to tree trunks. A small distance is added between them, but they are still read as something unified and harmonious.
The shortened version highlights and emphasizes the features of the brand: uniqueness, versatility, and the "universe of motherhood". Also, "uni" is an abbreviation of the word "university", which is directly related to the brand's activities.


GRAPHIC SYSTEM

Unimums is a large tree that has already put down deep roots, and its branches are blooming and getting stronger every day. Inside the trunk there are rings, each of which is unique and inimitable, and together they create a beautiful pattern.

To support the idea of ​​the concept, the corporate style uses the following techniques:


Wavy and thin lines — an association with uniqueness and a reference to the rings on the cut of a tree. These lines are also connecting elements for photo cards. In the printed format, this technique is even more emphasized by the use of blind embossing. This is like a reference to depth and the desire to see the essence of things.


Black and white photos with frames — a reference to photo cards, a family tree, memories, the technique of the same frame, but due to the distance from the edges of the layout, soft and low-contrast processing of frames.


The texture of aged paper — memory, family, memories, comfort.



О БРЕНДЕ
UNIMUMS — это приложение для будущих и настоящих мам и их семей с бесплатной информацией, а также платными курсами, гайдами, чек-листами о семейной системе: от подготовки к беременности до подросткового возраста, а также взаимодействие в семье.

МИССИЯ

Стремление вырастить счастливое, свободное поколение детей и далее взрослых, а делается это через большую работу над собой

НЕЙМИНГ

Отталкивается от фамилии основательницы и ее рабочей концепции — вселенная материнства (вселенная доктора Юрьевой). Идея, в том, что человек попадает туда и погружается в знания о материнстве, как воспитывать детей, взросление, как обратиться к себе через отражение в своем ребенке.

КОНЦЕПЦИЯ
Деревья, как связь прошлого, настоящего и будущего.
Unimums — это большое дерево, которое пустило свои корни уже глубоко (материалы на разных площадках), а ветви его цветут и с каждым днем крепчают (развитие и укрепление семей). Unimums хочет помочь каждому дереву (семья, поколения) из разных уголков мира 
так же быть здоровыми и крепкими.

ЛОГОТИП
Для логотипа подобран и скорректирован простой и минималистичный шрифт, выступающий отражением метафоры бренда, построенной на связи поколений, родителей и детей, работе над семейной системой. 
Шрифт устойчивый, крепкий, но при этом с извилинами и мягкими особенностями переходов. Стиль букв отсылает к стволами деревьев. Между ними добавлено небольшое расстояние, но при этом все равно они считываются как что-то единое и слаженное.
Сокращенная версия выделяет и подчеркивает особенности бренда: уникальность, универсальность, и «вселенная материнства». Также «uni» является сокращением от слова «university», что напрямую связано с деятельностью бренда.

ГРАФИЧЕСКАЯ СИСТЕМА
Unimums — это большое дерево, которое пустило 
свои корни уже глубоко, а ветви его цветут и с каждым днем крепчают. Внутри ствола находятся кольца, каждое из которых уникальное и неповторимое, а вместе они создают прекрасный рисунок.

Чтобы поддержать идею концепции, в фирменном стиле используются такие приемы:


Волнистые и тонкие линии — ассоциация с уникальностью и отсылка к кольцам на срезе дерева. Также эти линии являются соединительными элементами для фотокарточек. В печатном формате еще больше подчеркивается этот прием за счет использования слепого вдавленного тиснения. Это как отсылка к глубине и стремлению видеть суть вещей.


Черно-белые фото с рамками — отсылка к фотокарточкам, семейному древу, воспоминаниям, прием той же рамки, но за счет расстояния от краев макета, мягкая и неконтрастная обработка кадров.


Текстура состаренной бумаги — память, семья, воспоминания, уют.




UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №2 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №3 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №4 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №5 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №6 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №7 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №8 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №9 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №10 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №11 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №12 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №13 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №14 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №15 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №16 — Брендинг, Графика на Dprofile
UNIMUMS | BRAND IDENTITY — Изображение №17 — Брендинг, Графика на Dprofile

Оценить

Добавить в коллекции...

От автора